Inholland
Menu

Travel Smart

Travel Smart

Lisa Unlandt, Debbie Vermeer, Zubayda Wazir en Naomy Braamkolk, alle vier Communicatiestudent bij Inholland Den Haag, hadden een missie: reisorganisatie Travel Smart en haar reizigers online met elkaar in contact brengen. En dan zó dat het potentiële klanten op het idee brengt om er ook een reis te boeken. De vier studenten stelden een online paspoort voor, waarmee reizigers in beeld en tekst verslag doen van hun reis. 

“Onze opdrachtgever Travel Smart krijgt op Facebook veel likes, maar wil meer online interactie met de reizigers die bij hen boeken”, zegt Lisa. Het reisbureau had eigenlijk een communicatieplan in gedachten, maar de vier studenten waren eigenwijs en stelden iets beters voor: een innovatieve webapplicatie. “Deze laat mensen foto’s met korte teksten delen op een originele manier, als één mooi geheel”, vertelt Debbie. “Beelden zijn daarbij belangrijker dan tekst. We wilden een ‘feeling’ creëren, ook omdat de spanningsboog van social media-gebruikers niet erg lang is. We werken daarom vooral met foto’s.” Het resultaat: “Facebook-gebruikers wanen zich in een ander land, zonder dat ze ellenlange reisverslagen hoeven door te ploegen.”

Visueel ingesteld
In het online paspoort staat de visuele belevenis centraal. De webapplicatie moest bijvoorbeeld naadloos aansluiten op de huisstijl. “Gelukkig zijn we alle vier visueel ingesteld,” zegt Naomy, “maar ook de tekst moet sterk genoeg zijn om de doelgroep aan te spreken.” Twee testpersonen probeerden de applicatie net zo lang uit tot alle knoppen op de goede plek stonden. Omdat de website en de software één geheel vormen, ontstaat er op deze manier een soepele gebruikerservaring. Debbie: “We werkten heel fijn samen met Travel Smart, want het is een jonge organisatie die ons veel vrijheid gaf om onze ideeën uit te werken.”

Hackathon
Wat bijdroeg aan een succesvol project was een hackathon, georganiseerd door de opleiding Communicatie. Dat is een evenement waarin ontwikkelaars van een app of apparaat in korte tijd de fases bouwen, testen en leren doorlopen. Directe feedback zorgt dat ze snel stappen zetten. “Zo konden we ons prototype meteen testen en verbeteren”, zegt Lisa.

Ambassadeur
De opdrachtgever heeft met het unieke online paspoort iets moois in handen. Reizigers vervullen op een vernieuwende manier de rol van ambassadeur, én creëren content die Travel Smart gebruikt om de interactie aan te gaan. Daarom wil het bedrijf het idee ook daadwerkelijk uitwerken. De webapplicatie is echter nog niet gebruiksklaar. “We willen dit product graag verder ontwikkelen”, zegt Debbie. “Als we de Wij Inholland award winnen, kunnen we de support goed gebruiken voor de technische implementatie van het reispaspoort.”

301 stem(men)/votes


Categorie :


Delen

9 reacties

  • Beantwoorden
    J. Malestein

    te gek bedacht… lijkt me enorm handig voor iedereen die van reizen houdt… veel succes meiden…

  • Beantwoorden
    Lia faes

    Succes meiden, heeb jullie super gedaan en ik hoop oprecht dat jullie de award winnen!

  • Beantwoorden
    Abdul Kara

    Hopelijk winnen jullie, veel succes Lisa,Debby,Zubayda en Naomy! Het was sowieso erg leuk om mede betrokken te zijn bij jullie opdracht.

  • Beantwoorden
    judith Strohmaier

    Veel succes! Wat een leuke opdracht.

  • Beantwoorden
    Anette Zika

    Mooie opdracht Lisa, Debby, Zubayda en Naomy. Heel veel succes!

  • Beantwoorden
    Marion smit

    Goed zo! Mooi gedaan.

  • Beantwoorden
    Cees van Wijk

    Wat een toepasselijke content-benadering, die op een visueel uitgekiende klantenreis is gebaseerd !
    Proficiat !

    Cees van Wijk

  • Beantwoorden
    Peter 't Lam

    Wat een origineel idee. En mooi uitgevoerd. Veel succes.

  • Beantwoorden
    Marthe Smits

    Wat een origineel idee en mooi uitgevoerd ! Zeker gestemd! Zet hem op meiden!

Laat een reactie achter